Protocoalele de siguranță, ca parte a măsurilor de încetinire a răspândirii infecțiilor cu COVID-19, sunt în conflict de la o țară la alta, în special în Europa.
Companiile aeriene sunt foarte afectate, au anulat zeci de zboruri din şi către România în următoarea perioadă. Motivul principal al anulărilor este lipsa de pasageri în lunile noiembrie şi decembrie. Astfel, de exemplu, pe rutele unde erau 3-4 zboruri săptămânal, a mai rămas unul singur, iar pasagerii au fost relocaţi către acesta, potrivit Antena 3.
Companii aeriene, precum Wizz Air, Ryanair, Lufthansa şi Blue Air – au anulat zeci de zboruri din şi spre România în următoarea perioadă.
Dacă în cazul companiilor aeriene suspendarea unor dispoziții privind obligativitatea de a menține un număr minim de zboruri pe o rută este permisă, în cazul pasagerilor există în continuare regulamente europene care permit despăgubiri, stabilite înainte de martie 2020.
Avocatul recomandă ca recuperarea acestor despăgubiri sau a contravalorii biletelor să fie făcută la instanța de judecată, în cazul în care nu se reușește pe cale amiabilă.
„Întotdeauna, dacă recuperarea acestor despăgubiri sau a contravalorii biletelor nu reușește pe cale amiabilă, oricând se poate apela la instanța de judecată.
Din cauza suspendării unor dispoziții privind obligativitatea de a menține un număr minim de zboruri pe o ruta – anterior COVID transportatorii erau obligați să onoreze cel puțin 80% din zborurile programate pe un an, pe o rută, pentru a o putea păstra – s-a ajuns la aceste abuzuri.
Pasagerii trebuie să știe că, în continuare, sunt protejați de restul regulamentelor europene și au dreptul la aceleași despăgubiri la care aveau dreptul înainte de martie 2020.
Rata de refuz, inclusiv a rambursării contravalorii biletelor, a crescut foarte mult. Nu doar transportatorii sunt de vină aici, ci și agențiile online care comercializează bilete ci și aceste agregatoare care vând bilete. De multe ori, transportatorii au rambursat costul biletelor direct intermediarului care a vândut biletele iar acesta nu i-a mai returnat pasagerului.”, a precizat avocatul.